דרעי במכתב לנתניהו: "אני מתריע על חילול שבת חמור שאירע בפינוי הגשר"

דוד לזר 1 Comment on דרעי במכתב לנתניהו: "אני מתריע על חילול שבת חמור שאירע בפינוי הגשר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (מוצ"ש) שר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ בגין חילול השבת בפינוי הריסות גשר מעריב.

במכתב שכותרתו "חילול שבת בעבודות פינוי הריסות גשר מעריב", כתב השר דרעי כי "ברצוני להתריע בפניכם על חילול שבת חמור שארע במהלך השבת בעת פינוי הריסות גשר מעריב. לא היתה שום סיבה שחברת 'דניה סיבוס' המועסקת על ידי החברה הממשלתית נת"ע, תעסיק עובדים במהלך השבת לפינוי ההריסות".

דרעי כתב כי "עוד ביום חמישי בלילה, לפני תחילת העבודות, דרשתי בשיחת טלפון ממנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, כי העבודות יסתיימו עד כניסת השבת אולם לצערי הרב העבודות נמשכו במהלך השבת".

לדבריו של שר הכלכלה, "העבודות שהתבצעו אינן בגדר פיקוח נפש ולא היה קורה מאום אם היו נדחות לצאת השבת. יתירה מכך, פיצוץ הגשר יכול היה להתבצע ביום ראשון או יומיים לפני יום השבת ואז לא היה נגרם חילול שבת המוני, כפי שארע".

"עבודות בניית הרכבת הקלה ימשכו 6 שנים. אני חבר ממשלה ואחראי על כל פעולותיה. אולם בפעם הבאה שיתבצע חילול שבת מיותר ומקומם בעבודות בניית הרכבת הקלה או בכל פרוייקט ממשלתי אחר כפי שארע בשבת זו, שאינו בגדר פיקוח נפש, סיעת ש"ס בראשותי לא תעבור על כך לסדר היום", כתב השר לראש הממשלה ולשר התחבורה.

כזכור, ביום חמישי האחרון פרסמה לשכתו של דרעי כי "שר הכלכלה אריה דרעי שוחח כעת עם שר התחבורה ועם מנכ"ל משרדו ושמע מהם כי פינוי הריסות גשר מעריב זהו מצב של פיקוח נפש".

"השר דרעי מחה בפניהם על כך שעבודות פינוי ההריסות יתבצעו במהלך השבת וכתוצאה מכך תגרם פגיעה ברגשותיהם של שומרי השבת".

"לאחר דיון והתארגנות מחודשת נאמר לשר דרעי כי סוכם שהחברה המבצעת תסיים את הפינוי עוד לפני כניסת השבת כדי למנוע חילול שבת".



1 תגובות

מיין תגובות